-
Kritik mot förslag på riksavtal för sjukresor
SKR har gett landets regioner och sjukvårdssamverkansregioner möjlighet att...
-
Höjda värdegränser minskar rätten till ARN-prövning
Det blir färre anmälningar från kollektivtrafikens resenärer i framtiden. I...
-
Tydligare definitioner krävs för att följa lagen
Remiss. Hur definieras en ”interaktiv självbetjäningsterminal” samt “terminal...
-
Ännu högre avgifter föreslås från Transportstyrelsen
Transportstyrelsens årliga förslag på avgiftsförändringar för tillsyn och...
-
Regeringens förslag gynnar bilåkandet - det finns bättre lösningar
Finansdepartementets förslag om sänkt skatt på bensin och diesel fortsätter a...
-
Positiv drivmedelsstrategi men glöm inte våra förslag!
Svensk Kollektivtrafik lämnar ett positivt svar rörande förslaget från...
-
Bort med tillståndsplikt för kamerabevakning
Svensk Kollektivtrafik stödjer Justitiedepartementets förslag att avskaffa...
-
Högre pris på körprov kan ge färre bussförare
Förslaget om höjda kostnader för körprov för bussförare kan påverka branschen...
-
Positivt med synliggjorda bestämmelser
Svensk Kollektivtrafik har inget att invända mot Finansdepartementets pm...
-
Mångdubbla anslaget för järnvägens underhållsskuld
Kapaciteten måste på spåren måste öka och punktligheten förbättras för att...
-
Snårigt förslag om regelverk för resor med fler färdmedel
Svensk Kollektivtrafik stödjer grundtanken med ett färdmedelsöverbryggande...
-
21 år blir 20 - men det räcker inte
Att sänka åldern för att bli taxiförare till 20 år är positivt, men det räcke...
-
Regeringen glömmer transporterna vid eleffektivisering
Ett välfungerande elsystem är helt avgörande för kollektivtrafiken framöver...