Hög nöjdhet för handläggare av serviceresor

Anbaro Publicerad 10 februari 2024

Barometern för Anropsstyrd trafik (ANBARO) mäter resenärernas upplevda kvalitet på den senaste färdtjänst- eller sjukresan.

79 procent av de som ansökte om serviceresor är nöjda med handläggningen som helhet och mer än hälften tycker handläggningstiden var kort. 28 procent fick ett beslut inom 2 veckor och 74 procent inom fyra veckor. Det visar handläggningsundersökningen Hanbaro.

Undersökningen isar också att 93 procent som ansöker får bifall på sin ansökan. Endast 6 procent får ett fullständigt avslag.

89 procent av de som ansökte var nöjda med bemötandet från handläggaren vid den senaste kontakten och 90 procent tycker de fått tillräcklig information om ansökan, handläggning och beslut.

Anbaro 2023

Anbaro Serviceresor Publicerad 10 februari 2024

Anbaro årsrapport 2023

De som reser med färdtjänst- och sjukresor är väldigt nöjda. 90 % är nöjda med resan och 93 % är nöjda med föraren. Men en del känner sig i stället otrygga.

Ladda ned Läs mer